Tuesday, July 28, 2009

ဘုရားကို ႏွလံုးသားနဲ႕ ထိထိမိမိ ဖူးၾကမယ္ - ၁

[ထိုထိုေသာအေၾကာင္းတို႕ကို ဟိႏၵဴဘုရားမ်ား တြင္သာမက မည္သည့္လူမ်ိဳး၊ ဘာသာရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ မွာမွ မျမင္ဖူး ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာ့လက္ရာ ဗုဒၶဘာသာ ေစတီပုထိုးမ်ားရဲ႕ ဗိသုကာ လက္ရာသည္ အတုမရွိ၊ ကိုယ္ပိုင္ လက္ရာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း အျပတ္ ျဖတ္ခ်ရေလသည္။ ]


ႏိုင္ငံျခားတြင္ ေက်ာင္းတက္ရင္း လူမ်ိဳးေပါင္းစံု၊ ဘာသာတရား ကိုးကြယ္မႈ ေပါင္းစံုေသာ လူမ်ားႏွင့္ အလိုက္အထိုက္ ေနထိုင္ေျပာဆို ဆက္ဆံရသည္မွာ ေဒသႏၲရ ဗဟုသုတ တိုးသည္သာမက လူမႈ ဆက္ဆံေရး စြမ္းရည္ ပါ စိတ္ညစ္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ မတိုးခ်င္ဘဲ တိုးခဲ့ရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ အိႏၵိယေတာင္ပိုင္းမွ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးရဲ႕ ဂုဏ္ၿပိဳင္ခ်င္လြန္းေသာ အျပဳအမူမွာ ေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တြင္ ေစာ္ကားလိုေသာ အနက္ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ စကား၀ိုင္းမွာ မၾကာခဏ စကားရည္လုပြဲ အသြင္ေဆာင္ လာေလ့ရွိပါသည္။

တရက္မွာ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခိုက္ ဘုရားမ်ား၊ ေစတီပုထိုးမ်ားရဲ႕ ဗိသုကာ လက္ရာမ်ား အေၾကာင္းကို သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ ယွဥ္ၿပီး ေဆြးေႏြးစဥ္ ေမာင္မင္းႀကီးသားက တစခန္းထ လာပါေတာ့သည္။ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳး ဆရာက ေရႊတိဂံု ဘုရား၏ တည္ထားပံုကို ကမၻာ့အံ့ဖြယ္ စာရင္း သြင္းရပံုကို ခ်ီးက်ဴးေျပာဆိုရာ သူက ဟိႏၵဴ ဘုရားေက်ာင္းမ်ားရဲ႕ ေရွးက်ပံု၊ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀၀၀မွ ၅၀၀၀ အလြန္ ကပင္ ဟိႏၵဴ ဘုရားေစတီမ်ား တည္ထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပံု၊ ေနာက္ပိုင္း ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ဘုရားေစတီ မ်ားမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႕သာ ၾကာေသးပံု တို႕ကို ေျပာၿပီး ေရႊတိဂံုဘုရားသည္ ဟိႏၵဴ ဘုရားေစတီ တည္ထားပံုကို နမူနာယူ အတုခိုးၿပီး တည္ထားျခင္း မွ်သာ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာပါေလေတာ့သည္။

စကားရည္ၿပိဳင္လုရန္ စိတ္မပါလွေသာ ကၽြန္မလည္း သည္ေနရာ တြင္ေတာ့ ငံု႕မခံႏိုင္ေတာ့ပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ ဟိႏၵဴ ဘုရားေစတီမ်ားသည္ ေအာက္ေျခအုတ္ခံုကို ျဖစ္ေစ၊ ေျမေပၚပိုင္း အေဆာက္အဦကို ျဖစ္ေစ အ၀ိုင္းပံုႏွင့္ အခံုးပံုကို အေျခခံၿပီး ေဆာက္လုပ္ထားေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိဖူးပါသည္။ မွန္သလားလို႕ အရင္ခ်ည္ လိုက္ပါေတာ့သည္။ မွန္ေၾကာင္းႏွင့္ ျမန္မာမ်ားသည္ သူတို႕ဟိႏၵဴေစတီတည္ပံုကို ေလ့လာထား သည္ကို ခ်ီးက်ဴးပါေၾကာင္း အခၽြန္နဲ႕ မေလသည္။ ထိုအခါမွ ကၽြန္မလည္း
၁. ေရႊတိဂံုဘုရားသည္ အေပၚမွ မိုးၾကည့္လွ်င္ ပန္းတင္ခံုေခၚ ေအာက္ေျခအုတ္ခံုကို ေလးေထာင့္က်က် စတုရန္းပံုေဆာက္လုပ္ထားေၾကာင္း
၂. ပန္းတင္ခံုေပၚတြင္မွ ပစၥယာ သံုးဆင့္ေခၚ ေလွကားထစ္သဖြယ္ ပံုပန္းသ႑ာန္ကို ဆဌဂံ မွ အဆင့္ဆင့္ အဌဂံပံုသို႕ ေျပာင္းလဲ တည္ေဆာက္ထားေၾကာင္း၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ စတုရန္းမွ စက္၀ိုင္းပံုသို႕ ေျပာင္းလဲ သြားဟန္ကို မ်က္စိ ပသာဒ ျဖစ္ဖြယ္ ေျပေျပေလး ေျပာင္းလဲယူျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
၃. ပစၥယာ သံုးဆင့္ ေပၚတြင္ အမွ်ေ၀ျခင္း အထိမ္းအမွတ္ ေခါင္းေလာင္း ေမွာက္ကို တည္ထားရာ ေခါင္းေလာင္းေျခမွာ အခြက္ပံုျဖစ္ၿပီး ေခါင္းေလာင္း စည္းရဲ႕အေပၚပိုင္းမွာ အခံုးပံုျဖစ္ေၾကာင္း၊ အခံုးနဲ႕ အခြက္ကို ၾကည့္သူရဲ႕ အျမင္တြင္ သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ဆက္ထားပံုကို ပညာယူႏိုင္ေၾကာင္း
၄. ေခါင္းေလာင္းေမွာက္ရဲ႕ အထက္တြင္ ၾကာေမွာက္ ၾကာလွန္ကို တည္ထားပံုမွာလည္း သည္သေဘာ တရား ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း
၅. ငွက္ေပ်ာဖူးတြင္ အထက္သို႕ ရွဴးတက္သြားၿပီးမွ ထိပ္ဆံုးတြင္ ထီးေတာ္နဲ႕ ျပန္အုပ္ထားေသာ ဒီဇိုင္းမွာ လည္း ဖူးေျမာ္သူရဲ႕စိတ္ကို ထိပ္ဆံုးသို႕ အာရံုစုစည္းေစၿပီးမွ ထီးေတာ္ကို ၾကည္ညိဳႏိုင္ေစရန္ ဆြဲေဆာင္ ေသာ ဗိသုကာျဖစ္ေၾကာင္း
၆. ပုထိုးေတာ္ ဒီဇိုင္းျဖစ္ေသာ အာနႏၵာ ဘုရားသည္ ထိပ္ပိုင္းက ဟိႏၵဴ ဒီဇိုင္းဟု ထင္ရသေယာင္၊ ဆင္သ ေယာင္ ရွိေသာ္လည္း လိုဏ္သံုးထပ္ လုပ္ထားပုံမွာ လံုး၀မတူ ျခားနားျခင္းရဲ႕ သက္ေသျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရႊတိဂံု ကဲ့သို႕ မတည္ရျခင္းမွာ အပူပိုင္းေဒသ ရပ္၀န္းတြင္ တည္ရသည့္အတြက္ ဘုရားဖူးလာသူမ်ားရဲ႕ ၾကည္ညိဳစိတ္ကို ဖန္တီးႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ပုထိုးေတာ္ကဲ့သို႕ တည္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ လိုဏ္နံရံမ်ားရွိ ေက်ာက္ပန္း ဇကာမ်ားသည္ အေကာင္းဆံုး သက္ေသ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျပင္ဘက္ဆံုး ေက်ာက္ပန္း ဇကာသည္ ဖုန္စစ္ရန္၊ အလယ္နံရံရွိ ေက်ာက္ပန္း ဇကာသည္ ေနေရာင္စစ္ရန္ ျဖစ္ၿပီး အတြင္းဘက္ဆံုး ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား တည္ထားရာ ဂႏၶကုဋီ၏ နံရံရွိ ေက်ာက္ပန္း ဇကာသည္ကား ေလပူစစ္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေက်ာက္ပန္း ဇကာမ်ားရဲ႕ ဒီဇိုင္းကို ၾကည့္ၿပီး သိႏိုင္ေၾကာင္း။ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဘုရားဖူး လာသူသည္ ေနပူ၊ ေလပူ၊ ဖုန္ထူ တို႕ကို ျဖတ္ၿပီး ဘုရားဖူး လာရာတြင္ ပုထိုးေတာ္ ထဲသို႕ ေရာက္သည္ႏွင့္ လူေရာ စိတ္ပါ ေအးခ်မ္း တည္ၿငိမ္ သြားေစရန္ ရည္ရြယ္ေၾကာင္း၊ ေနပူထဲမွ လာေသာ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ ေနေသာ ဘုရားဖူးသူကို အလင္းေရာင္ စစ္ထား ေသာေၾကာင့္ ေမွာင္သေယာင္ အလင္းမွိန္ေသာ ပုထိုးေတာ္ထဲတြင္ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ ေစၿပီးမွ ရုပ္ပြားေတာ္ ေပၚတြင္သာ အလင္းက် ေရာက္ေန ေစရန္ စီစဥ္ထားေသာ ဗိသုကာ လက္ရာေၾကာင့္ အေမွာင္ထဲတြင္ လင္းေနေသာ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ေစေလရာ ၾကည္ညိဳ သဒၶါစိတ္ကို ျဖစ္ေပၚေစ ေၾကာင္း၊ စိတ္ပညာကိုပါ အသံုးျပဳကာ ဘုရားကို ထိုကဲ့သို႕ေသာ ပံုပန္းသ႑ာန္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ေသာ ဗိသုကာလက္ရာကို အေရွ႕ေတာင္ အာရွ တခြင္တြင္ေရာ၊ တကမၻာလံုး တြင္ပါ မျမင္ဖူး ေသး ေသာေၾကာင့္ ရွိလွ်င္ လမ္းညႊန္ပါရန္ႏွင့္
ထိုထိုေသာအေၾကာင္းတို႕ကို ဟိႏၵဴဘုရားမ်ား တြင္သာမက မည္သည့္လူမ်ိဳး၊ ဘာသာရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ မွာမွ မျမင္ဖူး ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာ့လက္ရာ ဗုဒၶဘာသာ ေစတီပုထိုးမ်ားရဲ႕ ဗိသုကာ လက္ရာသည္ အတုမရွိ၊ ကိုယ္ပိုင္ လက္ရာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း အျပတ္ ျဖတ္ခ်ရေလသည္။ ထိုအခါ ထိုအိႏၵိယေက်ာင္းသားမွအပ က်န္ နားေထာင္ေနသူမ်ား အားလံုးက လက္ခံ ေခါင္းညိတ္ၾကၿပီး ဂ်ာမန္ ဆရာကမူ လက္ခုပ္တီး အားေပးေလ သည္။ သည္စကားရည္ လုသလို ျဖစ္သြားေသာ အတန္းတြင္း စာေဆြးေႏြးပိုင္းတြင္ အမွတ္မ်ားစြာ ရလိုက္ၿပီး ထိုဘာသာတြင္ ဂုဏ္ထူးထြက္ ခဲ့ပါသည္။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္မကမူ ကၽြန္မ အေျဖကို လံုး၀ မေက်နပ္ ခဲ့ေသးပါ။ သည္မွ်ေလာက္ မကေသး ဟု ယံုၾကည္ လက္ခံ ထားမိၿပီး မိမိကိုယ္ကို လံုး၀မေက်နပ္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဘုရားေစတီ ပုထိုးမ်ား သို႕ ပံုမွန္ မဟုတ္ေတာင္ မၾကာခဏ သြားလာ ဖူးေျမာ္ ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ေန႕ႀကီးရက္ႀကီးမ်ားတြင္ လူငယ္ လူႀကီးမေရြး ဘုရားဖူး သြားၾကေလသည္။ သူလိုကုိယ္လို ဘုရားဖူးေနက် ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဖူးမယ့္ သာ ဖူးလိုက္သည္။ ဘုရားကို ဘာလို႕ သည္လို တည္ထား သလဲ ဆိုတာ၊ ဘုရားမွာ ဘာလို႕ သည္လိုေနရာ ေတြ ထည့္ထားသလဲ ဆိုတာ တခါမွ မစဥ္းစားဖူးခဲ့ပါ။ စပ္စုတတ္ လြန္းသည္ဟု သတ္မွတ္ခံရေသာ ကၽြန္မ လိုက္ေမးသမွ်၊ လိုက္ စံုစမ္းသမွ် အထက္မွာ ေျပာဆိုခဲ့သေလာက္သာ သိခဲ့ရ၊ မွတ္သားခဲ့ရ ဖူးေလသည္။
ဘာေၾကာင့္ ပန္းတင္ခံုလို႕ေခၚၿပီး သည္လိုပံုစံ တည္ထားရသလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ပစၥယာ ကို ၃ဆင့္ ထားရ သလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ေခါင္းေလာင္းေမွာက္မွာ ရင္စည္းကို ဘာ အဓိပၸာယ္နဲ႕ ထည့္ထားသလဲ။ ဘုရားမွာ ဘာေၾကာင့္ ေၾကာက္စရာ ဘီလူးပန္းဆြဲ ဆိုတဲ့ပံုနဲ႕ ဗိသုကာ လက္ရာ ပါေနရသလဲ။ ေဖာင္းရစ္က ဘာလို႕ ခုႏွစ္ရစ္ ျဖစ္ေနရသလဲ။ ၾကာကို ဘာေၾကာင့္ ေမွာက္လိုက္ လွန္လိုက္ ထည့္ထားရသလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ၾကာပန္းကိုမွ ေရြးထည့္ရသလဲ.. စသည္ စသည္ျဖင့္
ယေန႕ေတာ့ စိတ္နည္းနည္း ပါသျဖင့္ တရားနာရန္ အေခြေရြးရာ ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ ဦးေကာသလ ေဟာ ေသာ ႏွလံုးသား၀ယ္ ဘုရားတည္ ဆိုေသာ တရားေခြကို ေရြးလိုက္သည္။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဆရာေတာ္ ေဟာ ေသာ တရားေတာ္ထဲမွာ ကၽြန္မသိခ်င္လွေသာ ဘုရားတည္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို နာလိုက္ရသျဖင့္ မ်က္ရည္လည္ေအာင္ ၀မ္းသာမိရပါသည္။
၁. ပန္းတင္ခံုကို အက်ယ္ဆံုးနဲ႕ ေအာက္ဆံုးမွာထားတာဟာ လူ႕စိတ္ေတြထဲမွာ ေလာကုတၲရာနည္းနဲ႕ ပိုင္းျခားရင္ အဆင့္အနိမ့္ဆံုးလူမွာ လိုခ်င္မႈေတြ အမ်ားဆံုးျဖစ္လို႕ ေအာက္ဆံုးက ပန္းတင္ခံုကို အက်ယ္ဆံုး ထားေပးၿပီး ဥပမာေပးျခင္း၊ ဘုရားကို ပန္းကပ္လွဴလိုသူေတြ ပန္းတင္လို႕ရေအာင္ အျမင့္ခံုပံု ေဆာက္လုပ္ေပးထားျခင္းေၾကာင့္ ပန္းတင္ခံုဟု အမည္ေပးျခင္း
၂. ပစၥယာ ကို ၃ဆင့္ ထားရျခင္းမွာ တဏွာ ၃ပါးေခၚ လိုခ်င္မႈအုပ္စု ၃စုကို ရည္ညႊန္းေၾကာင္း၊ ယင္းတို႕မွာ ဘ၀မရွိမႈကို လိုခ်င္ျခင္း (နိဗၺာန္ကို လိုခ်င္မႈျဖင့္ မရႏိုင္၊ အရာအားလံုး သူ႕သေဘာနဲ႕ သူ ျဖစ္ပ်က္မႈကို သိၿပီး အစြဲကၽြတ္ျခင္းျဖင့္သာ နိဗၺာန္ကို ရႏိုင္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အက်င့္တရားမရွိဘဲ နိဗၺာန္ကို လုိခ်င္ျခင္းသည္ ဒိဌိ တမိ်ဳးသာျဖစ္သည္။)၊ ဘ၀ကိုလိုခ်င္ျခင္း၊ ကာမဂုဏ္တရားမ်ား (ရုပ္အဆင္း၊ အသံ၊ အန႕ံ၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိ) တို႕ကို လိုခ်င္ျခင္း ဟူေသာ ေလာကုတၲရာနယ္ရဲ႕ ေအာက္ေျခက တဏွာသံုးပါးကို သတိေပးရန္ ပစၥယာ ကို ၃ဆင့္ ထားရျခင္း
၃. ေခါင္းေလာင္းေမွာက္ေခၚ သပိတ္ေမွာက္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္မွာ အထက္ပါ သံသရာလည္ေစေၾကာင္း အခ်က္မ်ားကို မျပဳလုပ္၊ လက္မခံ ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ျဖင့္ သပိတ္ေမွာက္သည္၊ ေခါင္းေလာင္းေမွာက္သည္ဟု လမ္းညႊန္ျခင္း
(အပိုင္း ၂ ကို ဆက္ဖတ္ေပးပါ)

KhunMyaHlaing ေရးသည္။

ဒီကပါ

0 comments:

Design By

free skin 4 MM

ဒီဇိုင္း : Free Skin For Myanmar Bloggers